سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«کشکول»
از محبوب ترینِ کارها نزد خداوند متعال، زیارت آرامگاه حسین علیه السلام است . [امام صادق علیه السلام]
>>محمد سوری ( شنبه 86/6/3 :: ساعت 1:58 صبح)

شرکت STEALTH یک Mini Pc در قالب DVD-ROM به بازار عرضه نموده است.



این محصول به ابعاد cm 14.6 x 25.2 x 4.2 دارای قابلیت‌های زیادی است از جمله پشتیبانی از Intel Core 2 Duo Processors ?windows vista ?1GB RAM و همچنین ورودی LAN. سیستم خنک‌کننده این محصول فقط مربوط به CPU آن می‌باشد . اگر چه طراحی آن جذاب نیست ولی این همه امکانات در این ابعاد، بی نظیر است. قیمت LPC-450 از 1395$ شروع می‌شود.
اطلاعات بیشتر
عکس‌های دیگری از این محصول

  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( شنبه 86/6/3 :: ساعت 1:58 صبح)

با طراحی سیستم جدید در دفاتر خدمات ارتباطی،سیم‌کارت مشترکان تلفن همراهی که به دلیل پرداخت دیرهنگام مبالغ قبوض قطعمی‌شود، در کمتر از دو ساعت وصل خواهد شد.

زهیر طیب - مدیر یکی از دفاتر خدمات ارتباطی - در گفت‌وگو با (ایسنا)، بابیان این مطلب و با اشاره به قطعی‌هایی که در رابطه با تلفن همراه صورتمی‌گیرد، اظهار کرد: این قطعی‌ها در برخی مواقع به دلیل دیرکرد در پرداختبعد از موعد قبوض تلفن همراه و یا رسیدن دیرهنگام قبوض به دست مشترکاناست.

او ادامه داد: به منظور رفاه حال مشترکان، سیستمی‌ در دفاتر خدمات ارتباطیطراحی شده که مشترکان می‌توانند با Add کردن ID با آدرس MCI-iran دریاهومسنجر خود از امکانی استفاده کنند که درصورت بروز مشکل قطعیسیم‌کارتشان پس از پرداخت مبلغ، با ارسال شماره‌ی تلفن خود به این ID درکمتر از دو ساعت سیم‌کارتشان وصل شود و دیگر نیازی به مراجعه‌ی حضوریآن‌ها نخواهد بود.

طیب یادآور شد:‌ بخشی از این سیستم فعال شده و پس از گذشت یک هفته ازمراحل آزمایشی خود اجرایی شده است؛ مشترکان همچنین می‌توانند اگر سوالی درزمینه مباحث تلفن همراه دارند از این طریق مطرح کرده و پاسخ آن را دریافتکنند.

او تصریح کرد: این ID از ساعت 8 صبح تا 20 شب فعال است و توسط اپراتوری بهتمام متقاضیان در سطح کشور پاسخ داده می‌شود؛ این سیستم در برخی از دفاتروجود دارد و در فازهای بعدی امکانات جدیدی به آن اضافه خواهد شد.

منبع

  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( شنبه 86/6/3 :: ساعت 1:58 صبح)

تصویر کنید؛ با ذوق و شوق فراوان و البته هزینه ای فراوان تر، گوشی موبایل خود را خریداری کرده اید! اما یک غفلت کوچک کافی است تا با افتادن گوشی در داخل جوی آب و یا حتی سرویس بهداشتی (99% مواقع!) تمامی امید و آرزوهای شما نابود شود! تصور به این موضوع نیز بسیار دردناک است! اما نه! اندکی صبر کنید! هنوز تا نابود شدن کامل گوشی زمان زیادی مانده! در این ترفند قصد داریم تا با معرفی یک ترفند خارق‌العاده روشی را معرفی کنیم که گوشی شما اگر یک دوش حسابی هم گرفته باشد نجات پیدا کند! ترفندی که در عین حال عجیب اما کاربردی است!

 ابتدا به این داستان واقعی توجه کنید:

Ernesto Londoño، خبرنگار واشنگتن پست ، پس از یک دوچرخه سواری طولانی به خانه برمی‌گردد و شروع می‌کند به شستن دست و رویش، اما از آنجایی که کیف وسایل همراهش را بدجایی قرار بود، ناگهان در چند لحظه گوشی BlachBerry نازنین 450 دلاریش درون توالت می افتد! پس از اینکه از شوک حادثه خارج می‌شود ، سریع گوشی را از آب خارج می‌کند ، باتری گوشی را در می آورد و شروع به خشک کردن گوشی با سشوار می‌کند! اما پس از اندکی هنگامی که می‌بینید این روش موثر نیست و گوشی نیز وارد حالت کما شده است، به یکی از دوستانش که در این زمینه تخصص داشته تماس می‌گیرد و از او کمک می‌خواهد. دوست عزیز هم در پاسخ او می‌گوید که گوشی را در یک ظرف پر از برنج نپخته بگذارد! بله! برنج نپخته! همگی ما دیده ایم که برنج خاصیت جذب رطوبت دارد و با اصول خیس کردن برنج هم آشنا هستیم (ترفندستان) ولی این نکته دیگر واقعأ ظریف است! سرانجام پس از اینکه گوشی یک روز در داخل ظرف برنج می‌ماند، کاملأ سالم و مانند روز اولش می‌شود و بدون هیچ مشکلی قابل استفاده می‌گردد.

این جناب خبرنگار هم تجربه گرانقیمتش را در واشنگتن پست برای عموم نوشته است، البته آن دوستی که این روش را برای او توضیح داده است نامش فاش نشده چرا که ظاهراً وی برای یکی از شرکتهای گارانتی یا مشابه آن کار می‌کند و فاش شدن نامش برای او دردسرساز خواهد بود.

اما در این زمینه می‌توان عمل دیگری را نیز صورت داد:
گوشی که یک حمام اجباری کرده است را بهتر است اول خاموش کرده سپس باطری آن را خارج نموده تا جایی که امکانش هست گوشی را با کاغذها و دستمال‌هایی که آب جمع می‌کنند خشک کرده و بعد در الکل برای مدت کوتاهی بخیسانیدش و بعد هم بگذارید خشک شود. الکل برای خشک کردن قطعات داخلی گوشی بسیار موثر خواهد بود.

این روش شاید بیشتر قابل ادراک تر باشد! اما کارایی روش اول بیشتر است.


منبع

  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( شنبه 86/6/3 :: ساعت 1:58 صبح)


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ایمیلی را ارسال کرده باشید اما پس از ارسال ایمیل از متن نوشته شده خود ناراضی باشید و خواسته باشید آن را تغییر دهید. سایت Bigstring.com این امکان را برای شما فراهم کرده است تا تسلط بیشتری بر روی ایمیلهای خود داشته باشید و پس از ارسال ایمیل, چنانچه از محتویات آن ناراضی بودید آن را تغییر دهید و حتی چنانچه تمایل داشتید ایمیل فرستاده شده را از صندوق پستی شخص مقابل پاک کنید و یا تاریخی برای حذف اتوماتیک ایمیلتان در نظر بگیرید.

قابلیت های دیگر این سرویس:
- 2 گیگابیات فضا جهت ذخیره کردن ایمیل ها
- ارسال ایمیلهای غیر قابل ذخیره/غیر قابل چاپ
- نمایش تعداد دفعات خوانده شده ایمیل
- ضمیمه و ارسال فایلهای با حجم بالا
- قابلیت فیلتر کردن ویروس و اسپم

منبع: مجله الکترونیکی روزانه :: شماره 783 :: دوشنبه 22 مرداد 1386

لینک‌های روزانه:

1) یک ساعت فلش بسیار زیبا
2) حدیث نگار (این سیستم کدی در اختیار مدیران وبلاگ ها و سایت ها قرار می گیرد که با قرار دادن آن کد در وبلاگ یا سایت احادیثی از چهارده معصوم علیهم السلام به صورت رندوم در محل مذکور نمایش داده می شود)
3) سایت رسمی خانم J.K.Rowling (نویسنده بریتانیایی مجموعه آثار هری پاتر)
4) تصاویر بسیار زیبا از جزایر و مناظر جهان
5) یک ساعت جالب! آیا متوجه یک چیز خاص در اعداد این ساعت نشدید؟
6) یک دایرکتوری برای برنامه های متن باز مختص ویندوز (در این آدرس میتوانید فهرستی از برنامه های متن بازی را که برای کار در سیستم عامل ویندوز نوشته شده است در دسته بندی های مجزا ببینید)
7) تاکتیکهای کشورهای مختلف در فوتبال + ایران (طنز)
8) مجسمه های جالبی در زیر آب
9) تصاویر زیبا از برجها
10) ده جاده‌ی رویایی و دوست داشتن


  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( شنبه 86/6/3 :: ساعت 1:58 صبح)

یکی از مشکلاتی که در رابطه با برنامههایی که حاوی پایگاه ‌داده هستند وجود دارد، مشکل انتقال آنهاست به اینصورت که پس از انتقال به سیستم دیگر و یا حتی ذخیره سازی در مسیری دیگر،با پیغام خطایی مبنی بر عدم وجود پایگاه داده روبه‌رو می‌شویم.
علت وجود این امر، آدرس‌دهی مطلق به پایگاه داده است. آدرس‌دهی مطلق مثلاً به صورت زیر است:
C:\Delphi Programs\Test Program\Database
در حالی‌که آدرس‌دهی نسبی، نسبت به مسیر جاری است.
برای رفع این مشکل، باید آدرس‌دهی پایگاه داده و جداول، به صورت نسبی در هنگام اجرای برنامه (Runtime) باشد.
مسأله فوق را درون هر زبان برنامه‌سازی می توان به کار برد. در اینجا نحوه انجام این کار در دلفی آموزش داده خواهد شد.
برای انجام این کار، ابتدا باید محل جاری اجرای برنامه را بیابیم. برای یافتن این مسیر، کدهای مورد نیاز در اولین فرمی نوشته می‌شود که با اجرای برنامه، اجرا می‌شود.
ابتدا باید متغیری سراسری (Public) تعریف کنیم تا از تمامی فرم‌ها قابل دسترس باشد. برای این کار، در قسمت Public اولین فرم برنامه، متغیری به صورت زیر تعریف می کنیم (شکل 1):
;StrCurrentDir: String
در رویداد OnShow اولین فرم، کدهای زیر را بنویسید (شکل 2):
;(GetDir(0, StrCurrentDir
با اجرای دستور فوق، مسیر جاری برنامه (محل قرارگیری فایل اجرایی برنامه با پسوند Exe)، در متغیر StrCurrentDir قرار خواهد گرفت که برای آدرس‌دهی نسبی، از آن استفاده خواهیم کرد.
مرحله بعدی، قرار دادن پایگاه داده و یا جداول برنامه در مسیری است که فایل اجرایی برنامه قرار دارد.
در مثال مورد نظر من، پوشه‌ای با نام Database تعریف شده که جدول employee.db در آن قرار دارد.
البته فایل‌های پایگاه داده و یا جداول را در مسیر جاری هم می توان قرار داد (ولی پیشنهاد نمی‌کنم)!
آخرین مرحله، آدرس‌دهی به جداول در هنگام اجراست. برای این کار، می توان در همان رویداد OnShow اولین فرم و یا هرجایی که نیاز به آدرس‌دهی است، از متغیر StrCurrentDir استفاده کرد.
از آنجایی که نوع پایگاه داده مورد استفاده، Paradox می باشد فقط نیاز به یک شی Table از سربرگ BDE داریم.
نکته: در این مثال، شی Table در Form2 قرار دارد.
برای آدرس‌دهی به این شی، کدهای زیر را می‌نویسیم (شکل 3):
;"Form2.Table1.DatabaseName:=StrCurrentDir+"\Database
;"Form2.Table1.TableName:="employee.db
;Form2.Table1.Active:=True
نکته: بقیه تنظیمات مربوط به DBGrid، DataSource و ...، باید به همان روش معمول انجام شوند.
از این پس، با خیال راحت می توانید پروژه خود را جابه‌جا و یا منتقل کنید و نگران اجرا نشدن آن نباشید.
نمونه برنامه‌ای نوشته شده می توانید توسط لینک‌ زیر دانلود کنید.

دانلود نمونه برنامه

  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( شنبه 86/6/3 :: ساعت 1:58 صبح)

امروزه در کشور ما اکثر گوشی های موجود در بازار ریجستر نشده و قاچاقی به کشور وارد می‌شوند که این موضوع باعث نوسانات قیمت یک مدل گوشی شده که علت آن چیزی به جز غیر اصل بودن آن و به اصطلاح چنج بودن آن است که متاسفانه فروشندگان گوشی های تقلبی و یا چنج خود را به عنوان گوشی اصل به مشتری معرفی می کنند. برای شناسایی گوشی های اصلی و چنج راه های متفاوتی است که از جمله ان ها دادن کد #06#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شما می توانید آن را با سریال روی کارتن و باطری مقایسه کنید که باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد؛ در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است. اما در این ترفند قصد داریم روشی را به شمامعرفی کنیم که برای اولین بار از طریق سایت ترفندستان بر روی اینترنت قرار می‌گیرد. شما می‌توانید به سادگی و از طریق اینترنت به اصل یا غیر اصل بودن گوشی خود پی ببرید، بدون نیاز به یافتن کد فوق بر روی کارتن یا باطری گوشی یا سایر راهها!

بدین منظور:

ابتدا بر روی گوشی خود (با هر مدلی) کافی است کد #06#* را وارد نمایید. کد IMEI گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.
حال به سایت اینترنتی https://www. numberingplans. com/?page= analysis&sub=imeinr بروید.
سپس کد IMEI خود را که یک کد 15 رقمی است را در صفحه مربوطه، به طور دقیق و بدون خطا وارد نمایید و روی دکمه analyse کلیک کنید.
اکنون سایت، مشخصاتی به شما می‌دهد که باید به طور کامل به مشخصات گوشی شما صدق کند. از نظر مدل، کارخانه، کشور سازنده و ...
به عنوان مثال اگر گوشی شما مدل نوکیا 3230 باشد، باید بعد از وارد نمودن سریال (IMEI) گوشی، مشخصات همان گوشی نوکیا 3230 خود را دریافت کنید، این موضوع بدین معنی است که گوشی شما اصل بوده و هیچ گونه مشکلی ندارد. اما اگر مشخصات داده شده مربوط به گوشی شما نباشد گوشی شما قاچاق یا چنج یا ... می‌باشد.
به عنوان مثال اگر کد یک گوشی K750i را چک کنید و این سایت مشخصات یک گوشی W750 را به شما نشان دهد، گوشی شما غیراصل یا چنج است!

سایت فوق به غیر از چک کردن IMEI موارد دیگری را نیز آنالیز می‌کند:

 Phone number analysis
IMSI number analysis
IMEI number analysis
SIM number analysis
ISPC number analysis
لینک چک کردن IMEI برای تشخیص اصل بودن گوشی:

  لینک چک کردن و آنالیزم کردن کدهای دیگر :

منبع : ترفدستان دات کام - سایت تخصصی موبایل


  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( شنبه 86/6/3 :: ساعت 1:58 صبح)


برای ثبت نام در اغلب فروم‌ها و سایت‌های اینترنتی نیاز به آدرس ایمیلی دارید تا به لینک فعال سازی را که به آن آدرس فرستاده می شود رفته و ثبت نام خود را تکمیل کنید. اما ممکن است عده ای آدرس ایمیل شما را به اسپمرها بفروشند. پس چاره چیست؟ سایت‌هایی مشابه این سایت برای شما امکانی را فراهم می آورند که یک ایمیل با تاریخ انقضا داشته باشید. طول عمر ایمیل‌های ساخته شده توسط این سایت، 15 دقیقه است که مقدار باقی‌مانده از آن در پایین صفحه به شما نشان داده می‌شود. در صورتی که ایمیل مورد نظرتان ظرف این مدت نرسید، به راحتی می‌توانید آن را 15 دقیقه دیگر تمدید کنید.

  نوشته های دیگران ()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 0
بازدید دیروز:  5
مجموع بازدیدها:  134392
منوها
» درباره خودم «


«کشکول»

» آرشیو مطالب «

اسفند 85
فروردین 86
اردیبهشت 86
خرداد 86
تیر 86
شهریور 86
پاییز 1386
تابستان 1386

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

حاج جمال
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار

» لوگوی دوستان «