سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«کشکول»
هرکس به جستجوی دانش برخیزد، فرشتگان بر وی سایه اندازند و در معیشتش برکت حاصل می شود و از روزی او کم نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
>>محمد سوری ( چهارشنبه 86/1/8 :: ساعت 2:30 صبح)

سلام
با ادامه خاطرات سفر به مناطق عملیاتی جنوب در خدمتتون هستم. خاطرات را تا هنگام ورود به دوکوهه بیان کردم و اما ادامه خاطرات:
پس از صحبت کوتاه آقای فضل الله نژاد (از مسئولین برگزار کننده اردو)، ساعت 9:30 وارد سالن غذاخوری خواهران شده و با یک عدد کره گیاهی و یک عدد مربا [بده بابا]، پذیرایی شدیم (نکته قابل توجه: بنده در کنار دست آقای فخری، مدیر محترم پارسی بلاگ، نشسته بودم - چه سعادتی). ساعت 10:30 در ساختمان ذوالفقار، یک راوی ناشناس در مورد دوکوهه شروع به صحبت کردند که من لینک فیلم آن را که حدود 15 مگابایت هست، قرار داده ام.
بخش اول - بخش دوم - بخش سوم - بخش چهارم - بخش پنجم - بخش ششم - بخش هفتم
بخش هشتم - بخش نهم - بخش دهم - بخش یازدهم - بخش دوازدهم - بخش سیزدهم
بخش چهاردهم - بخش پانزدهم - بخش شانزدهم
ساعت 11:30 اولین فال از وصیت نامه شهدا تقسیم شد که هر کس با یک نیت و یک صلوات، یکی از فال ها را انتخاب می کرد (اولین فال من: قسمتی از وصیت نامه شهید سید میر محمود بنی هاشم: "ما باید خودمان را آماده کنیم ما اگر معنویت نداشته باشیم، موفقیت نخواهیم داشت"). همچنین به همراه این فال، نشریه ای که تهیه شده بود هم پخش شد (ناقابله، همراه با 8 غلط املایی - جزیی از مسابقه است).
********
حسینیه حاج همت: بخشی از پادگان دوکوهه همراه با حوض معروف آن، محل راز و نیاز عاشقان الله، محل عبادت و خلوت دوستداران حق و زیارتگه همراهان مهدی (ع).
در ابتدا و قبل از عملیات خیبر، پادگان دوکوهه فاقد محلی سربسته برای برگزاری نماز جماعت و برگزاری دعا بوده است. کمی قبل از شروع عملیات خیبر، ساخت این حسینیه شروع می شود. پس از اتمام جنگ خیبر - که در آن سردار معروف جنگ، شهید همت، به شهادت می رسند و به سردار خیبر معروف می شوند - این حسینیه به یاد شهید همت، حسینه شهید همت نام می گیرد.

حسینیه حاج همت
فیلمی هم از حسینیه حاج همت و حوض کنار آن و البته شهدای گمنامی که در کنار این حسینیه به خاک سپرده شده اند با موبایل گرفته ام که حدود 2.3 مگابایت می باشد. برای راحتی دانلود، آن را بخش بخش کرده و لینک های آن را در زیر قرار داده ام.
بخش 1
بخش 2
بخش 3
*********
پس از خروج از پادگان در ساعت 11:35، ساعت 14:45 به اهواز وارد شدیم. ساعت 15:10 پس از ورود به مسجد 12 امام شهر اهواز و پس از برگزاری نماز جماعت، نهار لذیذی نوش جان کردم (نون و کباب و گوجه با همراهی نوشابه). ساعت 16:45 هم از این مسجد، خارج شده و به سمت آبادان حرکت کردیم.


مسجد 12 امام (علت نامگذاری به 12 امام که مشخصه - 12 بلوک که هر کدام نام یکی از ائمه بر آن نقش بسته)
نکته ای جالب از هنگام ورود به مسجد 12 امام: از اونجایی که موبایل اکثر بچه ها شارژ نداشت، به محض ورود به مسجد همه حمله ور شدن به سمت پریزهای برق (به جای اینکه حمله ور بشن به دستشو...... )
در همین مسجد، جناب فیلمبردار محترم همه برادران را وسط سالن مسجد جمع کرده و یکی یکی از اونها اعتراف گرفتن که وبلاگشون و آدرس اون چیه (همراه با سند و مدرک یعنی اینکه فیلم گرفتن که الان معلوم نیست این فیلم دست کیه؟!!! )
**********
عکس های دیگری از دوکوهه

کوزه گر، عاقبت در کوزه افتاد (آقا محمد - شکارچی صحنه ها و مناظر در اردو)


معلوم نیست این جماعت عظیم، روی زمین دنبال چی می گردن!! (احتمالا به دلیل نخوردن صبحانه، دنبال غذا هستن! )


یه پرنده نازنین که تو این بخش از ساختمان ذوالفقار جاسازی شده! (ببخشید آشیونه ساخته)




دو جمله یادگاری از دوکوهه


یک عالمه جمله زیبا


به سمت حسینیه گردان تخریب که برای خودش داستانها داره
(بعداً می گم)


یک عکس هنری!


یک عکس طنز (پاکدیده، بیا ببین!
)


آخرین عکس (روز برگشت - زینب خانم شیطون که اولش نمی ذاشت ازش عکس بگیرم ولی بعداً )
*********
بقیه خاطرات در پست های بعدی!

با علی
التماس دعا


  نوشته های دیگران ()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 3
بازدید دیروز:  6
مجموع بازدیدها:  134806
منوها
» درباره خودم «


«کشکول»

» آرشیو مطالب «

اسفند 85
فروردین 86
اردیبهشت 86
خرداد 86
تیر 86
شهریور 86
پاییز 1386
تابستان 1386

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

حاج جمال
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار

» لوگوی دوستان «