سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«کشکول»
[ و در ستایش انصار فرمود : ] به خدا آنان اسلام را پروراندند چنانکه کره اسب از شیر گرفته را پرورانند ، با توانگرى و دستهاى بخشنده و زبانهاى برنده . [نهج البلاغه]
>>محمد سوری ( پنج شنبه 86/2/27 :: ساعت 7:59 عصر)

با سلام
معمولا هر برنامه ای که برای فارسی زبانان نوشته شود در صفحه اول آن تاریخ شمسی نمایش داده می شود و یا اینکه در برنامه احتیاج به تاریخ شمسی می باشد.
یکی از بهترین ابزار برای تاریخ شمسی، استفاده از کامپوننت Farsi Cpomponents می باشد که البته حداقل قیمت آن، 18,000 تومان می باشد (اگر کاربر دلفی هستید، پیشنهاد می کنم حتماً تهیه کنید).
اما یکی از ساده ترین روش ها برای داشتن تاریخ شمسی که مجانی هم می باشد، استفاده از کامپوننت HREDate می باشد. (نویسنده این کامپوننت آقای حجت ربیعی می باشند)
در این پست قصد دارم نحوه نصب و استفاده از آن را شرح دهم.

ابتدا این فایل را دانلود و Unzip کنید. سپس پوشه "HREDate" را به یکی از پوشه های مسیر نصب دلفی منتقل کنید (مثلاً "C:\Program Files\Borland\Delphi7\Source"). سپس وارد محیط دلفی شده و از منوی Component، گزینه Install Component را انتخاب کنید. در پنجره Install Component، در سربرگ Into new pakage، در قسمت Unit file name، آدرس فایل "HREDate.pas" را وارد کنید و در قسمت Package file name هم نامی برای بسته خود به همراه آدرس محلی که باید نصب شود را انتخاب کنید ("c:\program files\borland\delphi7\Lib\HREDate1.dpk"). (شکل 1)
پس از کلیک بر روی دکمه Ok پیغامی به صورت (شکل 2) نمایش داده خواهد شد که تأیید نصب می باشد. بر روی Yes کلیک کنید.
پس از نصب کامپوننت پیغامی به صورت (شکل 3) نمایش داده خواهد شد. بر روی Ok کلیک کنید.
از منوی File، گزینه Close All را انتخاب کرده و پیغامی را که در مورد ذخیره تغییرات در این بسته می باشد را تأیید کنید. (شکل 4)
اکنون کامپوننت مورد نظر نصب شده و قابل استفاده می باشد. اگر توجه کنید، سربرگ جدیدی به ابزار نصب شده قبلی در دلفی اضافه شده است به نام HRTools. (شکل 5)
شی HREDate را به فرمتان اضافه کنید. یک شی Edit به فرمتان اضافه خواهد شد که محتوای آن، تاریخ شمسی گرفته شده از سیستم می باشد. (شکل 6)

برای آشنایی شما عزیزان، یک نمونه از برنامه به همراه استفاده از این کامپوننت قرار داده ام که از اینجا می توانید دانلود کنید.
دانلود نمونه برنامه

توجه کنید که قبل از باز کردن این پروژه در دلفی، حتما باید کامپوننت شرح داده شده را نصب کرده باشید.


  نوشته های دیگران ()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 1
بازدید دیروز:  2
مجموع بازدیدها:  134744
منوها
» درباره خودم «


«کشکول»

» آرشیو مطالب «

اسفند 85
فروردین 86
اردیبهشت 86
خرداد 86
تیر 86
شهریور 86
پاییز 1386
تابستان 1386

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

حاج جمال
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار

» لوگوی دوستان «