سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«کشکول»
زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد [امام علی علیه السلام]
>>محمد سوری ( پنج شنبه 86/8/10 :: ساعت 11:4 عصر)

توجه: این پست ویرایش شد!

سلام
از اینکه این روزها دیر به دیر آپدیت می‌کنم، معذرت می‌خوام چون حسابی سرم شلوغه.

اما ترفندی که برای امروز در نظر گرفتم، ترکیب (Merge) چند فایل PDF - Portable Document Format و ایجاد یک فایل PDF واحد هست.
این مطلب را به این دلیل نوشتم چون خودم خیلی دنبالش گشتم تا بالاخره تونستم نرم‌افزاری پیدا کنم که بتونه چند فایل PDF را تبدیل به یک فایل کنه.
کاربرد این برنامه زمانی هست که شما چندین فایل PDF‌ دارید (مثلاً فصل‌های مختلف یک کتاب) و قصد دارید همه اونها را با همدیگه ترکیب کرده و تبدیل به یک فایل واحد کنید.

و اما راه حل: استفاده از نرم‌افزار Pdftk

ابتدا از سایت مربوط به این نرم‌افزار Open Source، فایل مربوط به سیستم عامل خود را دانلود کنید (از این آدرس هم می‌توانید دانلود کنید) - حجم فایل: 1.5 مگابایت.

این برنامه توسط خط فرمان (Command Line) کار می‌کنه. برای اجرای این نرم‌افزار در سیستم عامل ویندوز، از مسیر Start --> Run عبارت cmd را تایپ کرده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.

  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( پنج شنبه 86/8/10 :: ساعت 11:4 عصر)

سلام
در پست قبلی، در مورد نحوه ترکیب فایل‌های PDF و تبدیل آن‌ها به یک فایل واحد، 2 نرم‌افزار معرفی شد.
اما امروز به صورت کاملاً اتفاقی با روش دیگری برای ترکیب فایل‌های PDF‌ مواجه شدم:
یکی از نرم‌افزارهای تولید فایل PDF که در واقع یک چاپگر مجازی می‌باشد، نرم‌افزار pdfFactory می‌باشد. 
برای استفاده از این نرم‌افزار برای ترکیب چند فایل PDF به صورت زیر عمل کنید:
مثلاً فرض کنید می‌خواهیم چند فایل word‌ را ابتدا تک به تک به PDF تبدیل کرده و سپس آن‌ها را با یکدیگر ترکیب نماییم (فرض بر این است که ترکیب آن‌ها از طریق نرم‌افزار Word‌ امکان‌پذیر نیست). پس از باز کردن اولین فایل و انتخاب گزینه Print از منوی File و انتخاب چاپگر (pdfFactory) و سپس کلیک بر روی دکمه Print، پنجره‌ای به عنوان پیش‌نمایش باز خواهد شد. بدون اینکه پنجره جاری را ببندید، فایل Word‌ بعدی که باید در ادامه همین فایل قرار گیرد را باز کرده و روند فوق را برای آن انجام دهید.
در این حال اگر توجه کنید، در سمت چپ پنجره پیش‌نمایش، لیست فایل‌هایی که باید چاپ شود، نشان داده شده است (شکل1). در همین حال اگر بر روی دکمه Save کلیک کنید، تمام این فایل‌ها با یکدیگر ترکیب شده و می‌توان آن را به عنوان یک فایل واحد ذخیره کرد.
با استفاده از روش فوق، با یک تیر، 2 نشان زده‌ایم: هم فایل خود را تبدیل به PDF می‌کنیم و هم آن را با دیگر فایل‌ها ترکیب می‌کنیم.
توجه داشته باشید که یک فایل PDF هم قابل چاپ است یعنی حتی اگر شما فقط چند فایل PDF را در اختیار دارید (فایل Word آن‌ها را ندارید) و می‌خواهید آن‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید، کافی است فایل PDF را مجدداً با چاپگر مجازی pdfFactory چاپ کنید.

  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( پنج شنبه 86/8/10 :: ساعت 11:4 عصر)

با سلام

دانشجویانی که با من درس برنامه‌سازی پیشرفته 1 (زبان برنامه‌نویسی C) را دارند، می‌توانند کتاب زیر را که از سری کتاب‌های دانشگاه پیام نور، تألیف دکتر داود کریم‌زادگان مقدم می‌باشد دانلود کرده و مطالعه نمایند.
این کتاب دارای نثری روان بوده و مطالب را به گونه‌ای ارائه می‌نماید که دانشجو به صورت خودخوان، قادر به مطالعه آن باشد.
توجه فرمایید که این کتاب صرفاً برای مطالعه بیشتر معرفی شده است و مرجع امتحان، جزوه کلاسی می‌باشد. البته فصل‌هایی که جز مطالب درسی باشد، در کلاس عنوان شده و باید مطالعه شود.
در حال حاضر، فصل‌های 1 تا 4 جز مطالبی که تدریس خواهد شد بوده و باید مطالعه شود.
ضمناً از طریق لینک زیر هم می‌توانید به محتویات کتاب به صورت آنلاین، دسترسی داشته باشید.

لینک دانلود کتاب (3925 کیلوبایت)
مشاهده کتاب به صورت آنلاین

  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( پنج شنبه 86/8/10 :: ساعت 11:4 عصر)

با سلام
در این پست قصد دارم پایگاه داده DBISAM را معرفی کنم. این پایگاه داده دارای خصوصیات ویژه‌ای است که به راحتی می‌توان از آن به جای Access یا دیگر پایگاه داده‌های مشابه استفاده کرد.
این پست را به صورت مقاله حاضر کرده ام و قسمت اول آن در این پست ارائه شده است. قسمت بعدی را ان شاالله در روزهای آتی، خواهم نوشت.
منبع مورد استفاده، تجربه شخصی و همچنین سایت برنامه نویس می‌باشد.

قسمتی از مقدمه این مقاله:
پایگاه داده DBISAM که توسط شرکت Elevate Software طراحی شده و همراه با Source Code ارائه می‌شود، جایگزین بسیار مناسبی برای پایگاه داده Paradox و Access می‌باشد.
پایگاه داده DBISAM در محیط‌های برنامه نویسی زیر قابل استفاده است:
Delphi 5, 6, 7
C++ Builder 5 and 6
Borland Developer Studio 2005 and 2006
RAD Studio 2007 (Delphi & C++)

Kylix 2 and 3

  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( پنج شنبه 86/8/10 :: ساعت 11:4 عصر)

با سلام
دوستانی که موضوع پروژه خود را کار با اسمبلی 32 بیتی و یا Visual Assembly انتخاب کرده‌اند، می‌توانند از لینک‌های زیر به عنوان راهنما استفاده کنند:

1- آموزش کار با اسمبلی 32 بیتی
2- معرفی Visual Assembly (برای مشاهده مطلب، باید در سایت ثبت نام کنید)

  نوشته های دیگران ()
>>محمد سوری ( پنج شنبه 86/8/10 :: ساعت 11:4 عصر)

چرا به هنگام شنیدن نام قائم (عج) برمی‌خیزیم؟


هنگامىکه «دعبل خزاعى» اشعار خود را در محضر امام هشتم علیه السلام خواند، چوناز بقیة اللَّه و قیام شکوه‏مند آن حضرت یاد کرد، امام رضا علیه السلام ازجاى برخاست و دست مبارکش را بر سر نهاد و در برابر نام حضرت ولى عصر(عج)تواضع نمود و براى فرجش دعا کرد.(1) از امام صادق علیه السلام سؤال شد کهچرا به هنگام شنیدن نام «قائم» لازم است برخیزیم؟ فرمود:
براى آن حضرتغیبت طولانى است و این لقب یادآور دولت حقه آن حضرت و ابراز تأسف بر غربتاوست. و لذا آن حضرت از شدّت محبت و مرحمتى که به دوستانش دارد، به هر کسىکه حضرتش را با این لقب یاد کند، نگاه محبت‏آمیز مى‏کند. از تجلیل و تعظیمآن حضرت است که هر بنده خاضعى در مقابل صاحب (عصر) خود، هنگامى که مولاىبزرگوارش به سوى او بنگرد از جاى برخیزد، پس باید برخیزد و تعجیل در امرفرج مولایش را از خداوند منان مسئلت بنماید.(2)

-----------------------
پی‌نوشت‌ها:
1. التسترى، قاموس الرجال، ح 4، ص 290. 2. منتخب الاثر، ص 506.


منبع
  نوشته های دیگران ()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
 
فهرست ها
 RSS 
خانه
ارتباط با من
درباره من
پارسی بلاگ

بازدید امروز: 0
بازدید دیروز:  6
مجموع بازدیدها:  134619
منوها
» درباره خودم «


«کشکول»

» آرشیو مطالب «

اسفند 85
فروردین 86
اردیبهشت 86
خرداد 86
تیر 86
شهریور 86
پاییز 1386
تابستان 1386

» لوگوی وبلاگ «


» لینک دوستان «

حاج جمال
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار

» لوگوی دوستان «